اکثر افراد تصور میکنند که تعداد و اهمیت سازمانهای تولیدی نسبت به سازمانهای خدماتی بسیار بیشتر است. اما بر خلاف این عقیده، فعالیتهای خدماتی نه تنها تعداد بیشتری از فعالیتهای اقتصادی را به خود تخصیص میدهند، بلکه از لحاظ ارزش نیز اهمیت بیشتری دارند. با توجه به اینکه خدمت توسط انسانها عرضه می شود کیفیت آن تحت تاثیر حالات و روحیات و شرایط انسانها متغیر می باشد .ویژگی خریدار و فروشنده روی کیفیت خدمت تاثیر دارد. آموزش لازم برای ارایه خدمت و استاندارد کردن خدمت و تعهد به خدمت با انتظارات مشتریان از عواملی هستند که باعث حفظ کیفیت خدمات می شود.